Φίλοι

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Τσουρέκια της Μαρίας...Ευκολάκια!!

Πέρασε το Πάσχα μας για το 2016...


Ναι, το Πάσχα μπορεί να πέρασε, εμείς όμως είμαστε ακόμα με τις σόδες, μπας και ηρεμήσουμε τα στομάχια μας από τις ποσότητες φαγητού που ξαφνικά τα εμβόλισαν! Φέτος είχα μια παραπάνω βοήθεια, μιας και η Ερωφίλη, λίγο παραπάνω από 2 ετών πια, μπορεί και θέλει να ανακατεύεται με τα ζυμώματα και τα μαγειρέματα. Έτσι δοκιμάσαμε αρκετές νέες αλλά και παλαιότερες συνταγές. Η έκπληξη της χρονιάς ήταν μια συνταγή για τσουρέκια, που πολύ ευγενικά μου παραχώρησε η συνάδελφός μου, Μαρία Μ., εξαιρετική νοικοκυρά και πολύ πρακτικός άνθρωπος. Μου είπε ότι πρόκειται για μια παλιά συνταγή του Στ. Παρλιάρου αλλά η απλότητα και η συντομία δεν θυμίζει Παρλιάρο (συγνώμη αλλά δεν είναι η συμπάθειά μου). Πάντως, πολλοί τα δοκίμασαν και όλοι έκαναν μια παύση 3 δευτερολέπτων σταματώντας ο,τι κάνουν για να με κοιτάξουν, πριν μιλήσουν ξανά για να πουν "αν είναι δυνατόν, τι νόστιμο!". Το παράδοξο όλων είναι ότι .... παραείναι εύκολα!
Πάμε να τα δούμε χωρίς άλλα λόγια.

  • 70γρ βούτυρο (κατά γράμμα η συνταγή έλεγε 35γρ βούτυρο γάλακτος και 35γρ. βούτυρο)
  • 100γρ γάλα
  • 160γρ ζάχαρη (βγαίνουν νορμάλ από ότι μου λένε οι άλλοι, εμένα μου φαίνονται άγλυκα)
  • 1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού μαχλέπι
  • 1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού μαστίχα
Τα παραπάνω υλικά τα ζεσταίνουμε λίγο ίσα ίσα να μπορούν να ομογενοποιηθούν ανακατεύοντάς τα. (όχι πολύ ζεστό, ίσα ίσα χλιαρό. Προσοχή γιατί αν είναι πολύ ζεστό, τα αυγά που ακολουθούν μπορεί να ψηθούν και η μαγιά που έπεται, μπορεί να "ψοφήσει") 
Μόλις ενωθούν καλά όλα τα υλικά, προσθέτουμε 3 αυγά και 
  • 100 γρ χλιαρό νερό
  • 40 γρ φρέσκια μαγιά (εγώ έβαλα 1 φακελάκι ξερή)
Και στο μίγμα όλων των παραπάνω, προσθέτουμε 650 γρ αλεύρι σκληρό(εμένα μου πήρε σχεδόν 150 γρ ακόμα και χρησιμοποίησα για όλες τις χρήσεις)
Ζυμώνουμε καλά μέχρι να ξεκολλάει, χαράζουμε ένα σταυρό και αφήνουμε σε ζεστό μέρος να διπλασιαστεί γύρω στις 2,5 ώρες. 
Πλάθουμε τα τσουρέκια, πλέκουμε πλεξούδες τα βάζουμε στο ταψί στο οποίο αργότερα θα ψηθούν και αφήνουμε ξανά περίπου 2 ώρες να φουσκώσουν. Αφού φουσκώσουν τα αλείφουμε με αυγό και αν θέλουμε πασπαλίζουμε με λίγο αμύγδαλο φιλέ. 
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180ο στις αντιστάσεις και μόνο ένα ταψί τη φορά για 35-40 λεπτά περίπου. 
Η δόση δεν είναι μεγάλη όπως αντιλαμβάνεστε. Βγάζει 2 τσουρέκια, αρκετά μεγάλα για να χωρέσουν στη λαμαρίνα του φούρνου ίσα ίσα. Εμένα στα φουσκώματα δε μου φουσκώνουν τρελά και είχα απογοητευτεί στην αρχή, όμως κατά το ψήσιμο συμπεριφέρθηκαν σαν τσουρέκια και μάλιστα με το παραπάνω...

Ευχαριστούμε Μαράκι,
Καλή επιτυχία σε όποιον τα δοκιμάσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Blogging tips